×
تست قلب

تست تشخیص بیماری قلبی

تست تشخیص بیماری قلبی توسط متخصصین قلب و عروق انجام میشود.شما باید برای انجام این آزمایشات به بهترین متخصین مراجعه نمایید.آگاهی از انواع تست های تشخیصی و انتخاب پزشکی که تجهیزات انجام همه ی آن تست ها را دارد  میتواند شما را در راه رسیدن به سلامتی و بهبود شرایط قلبتان کمک کند. بیماری های قلبی بدون انجام تست ها و معاینات دقیق قابل تشخیص نیستند و همین امر لزوم مراجعه به مراکز معتبر و متخصصین قلب و عروق باتجربه را ضروری میکند.لازم به ذکر است که فقط انجام تست برای تشخیص بیماری های قلبی کافی نیست و تجربه و مهارت پزشک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.لذا انجام این تست ها باید در مراکز معتبر و تحت نظر بهترین پزشک قلب صورت بپذیرد تا سلامت قلب شما به درستی بررسی شود و در صورت وجود مشکل پزشک بتواند ان را تشخیص. ما در این مقاله به بررسی انواع تست های تشخیصی میپردازیم.

کلینیک قلب دکتر تپش با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.جهت نوبت گیری کلیک کنید.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

فهرست مطالب مورد بررسی در این مقاله

تست های تشخیصی برای بیماری قلبی

آزمایش خون

ام آر آی قلب

اشعه ایکس قفسه سینه

سی تی اسکن

اکوکاردیوگرافی

الکتروکاردیوگرام

تست ورزش

نظارت بر هولتر

معاینه ی جسمی

مراجعه به متخصص قلب و عروق

تست های تشخیصی برای بیماری قلبی

تشخیص و ارزیابی بیماری های قلب می تواند پیچیده باشد و انجام انها نیاز به مراقبت بالینی توسط پزشک قلب و عروق دارد. در زیر چندین روش ارزیابی و تشخیص بیماری قلبی ذکر شده است:

تست تشخیص بیماری قلبی

تست تشخیص بیماری قلبی :آزمایش خون

 در افراد مبتلا به بیماری قلبی ممکن است آزمایش خون برای کمک به پزشک قلب در ارزیابی بیماری یا نظارت بر سلامت قلب آنها انجام شود. بسته به نتایج آزمایش خون ، ممکن است آزمایشات یا تست های تشخیصی دیگری برای بررسی بیشتر مشکل نیاز باشد.

تست تشخیص بیماری قلبی : ام آر آی قلب

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی قلب (MRI قلب) تست تشخیص بیناری قلبی است که با استفاده از آهنربا ، امواج رادیویی و رایانه تصاویر ریز و درشت متحرک رگهای اصلی و قلب را در حین ضربان ایجاد می کند. متخصصان قلب هر ساله بیش از 300 آزمایش ام آر آی قلب انجام می دهند. ام آر آی قلب حدود 45 تا 90 دقیقه طول می کشد و در این مدت بیمار باید آرام باشد.

تست تشخیص بیماری قلبی : اشعه ایکس قفسه سینه

از اشعه ایکس قفسه سینه برای ارزیابی وضعیت قلب (به طور مستقیم یا غیرمستقیم) با مشاهده قلب و ریه ها استفاده میشود. تغییر در ساختار طبیعی قلب ، ریه ها و / یا رگ های ریه ممکن است نشان دهنده بیماری یا سایر شرایط باشد.این تست تشخیص بیماری قلبی باید توسط بهترین متخصص قلب صورت بگیرد.

تست تشخیص بیماری قلبی : سی تی اسکن

اسکن توموگرافی رایانه ای (اسکن CT یا CAT نیز نامیده می شود) ، که در آن پرتوی اشعه ایکس به صورت دایره ای در اطراف بدن حرکت می کند. اطلاعات اشعه ایکس به رایانه ارسال می شود که داده های اشعه ایکس را تفسیر می کند و آنها را به صورت دو بعدی روی مانیتور نمایش می دهد.

تست تشخیص بیماری قلبی : اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی روشی است که برای ارزیابی ساختار قلب و عملکرد آن استفاده می شود. اکوکاردیوگرافی را اکو ، سونوگرافی یا سونوگرافی قلب ، داپلر قلبی ، اکوکاردیوگرافی ترانس توراسیک یا TTE نیز می نامند. یک کاوشگر کوچک به نام مبدل بر روی قفسه سینه شما قرار می گیرد و امواج صوتی مافوق صوت را با فرکانس خیلی زیاد برای شنیدن ارسال می کند. وقتی مبدل در سینه های شما در مکان های خاص و از زاویه های خاصی قرار می گیرد ، امواج صوتی فراصوتی از طریق پوست و سایر بافت های بدن به سمت بافت های قلب حرکت می کنند ، جایی که امواج از ساختار قلب می پرند (یا “اکو” می شوند). مبدل امواج منعکس شده را برداشته و به رایانه می فرستد. رایانه پژواک را به تصویری از دیواره های قلب و دریچه ها تفسیر می کند.اکو تست تشخیص بیماری قلبی است که توسط پزشک قلب و عروق انجام میشود.

تست تشخیص بیماری قلبی : الکتروکاردیوگرام

الکتروکاردیوگرام یکی از ساده ترین و سریع ترین اقدامات برای ارزیابی قلب است. الکترودها (تکه های کوچک و پلاستیکی) در مکان های مشخصی روی سینه ، بازوها و پاهای شما قرار می گیرند. هنگامی که الکترودها توسط سیمهای سربی به دستگاه نوار قلب / ECG متصل می شوند ، فعالیت الکتریکی قلب شما توسط متخصص قلب اندازه گیری و تفسیر می شود.

تست تشخیص بیماری قلبی : تست ورزش

برای ارزیابی پاسخ قلب به استرس یا ورزش ، یک آزمایش ورزش توسط متخصص قلب انجام می شود. می توان برای ارزیابی علائم بیمار یا نظارت بر وضعیت قلبی آنها با گذشت زمان پس از جراحی قلب ، این تست تشخیص بیماری قلبی را تجویز کرد. تست ورزش همچنین ممکن است با آزمایش تشخیصی دیگری به نام اکوکاردیوگرام همراه باشد. از اکوکاردیوگرام برای ارزیابی ساختار و عملکرد قلب از طریق سونوگرافی استفاده می شود. وقتی این دو آزمایش با هم ترکیب می شوند استرس / اکوکاردیوگرام نامیده می شود.

تست تشخیص بیماری قلبی : نظارت بر هولتر

هنگامی که علائمی مانند سرگیجه ، فشار خون پایین ، خستگی طولانی مدت یا تپش قلب بدون تشخیص قطعی با نوار قلب در حال استراحت ادامه دارد ، پزشک قلب شما ممکن است درخواست کند که ردیابی نوار قلب برای مدت طولانی انجام شود. آریتمی خاصی (ضربان قلب سریع ، آهسته یا نامنظم) ممکن است فقط به صورت پراکنده رخ دهد ، یا فقط در برخی شرایط خاص مانند استرس رخ دهد. آریتمی های این نوع در ردیابی نوار قلب که فقط برای چند دقیقه ادامه دارد دشوار است.

نوع طولانی مدت ردیابی نوار قلب که مانیتور هولتر نامیده می شود ، فرصت بهتری را در اختیار پزشك قلب قرار می دهد تا هر ضربان قلب یا ریتمی غیرطبیعی را كه می تواند باعث علائم شما شود ، ثبت كند.تست مانیتور هولتر برای ضبط ردیابی نوار قلب شما به مدت 24 ساعت یا بیشتر استفاده می شود و در پایان پزشک قلب نتایج به دست آمده را تفسیر می کند.

تست تشخیص بیماری قلبی : معاینه ی جسمی

پزشک قلب شما هنگام تشخیص یا ارزیابی بیماری قلبی ، معاینه قلب، قفسه سینه شما را انجام می دهد. معاینه کل بدن می تواند به تشخیص بیماری قلبی احتمالی کمک کند و یا به او کمک کند تا تشخیص دهد که بدن شما چقدر با مشکلات قلبی موجود کنار آمده است.

مراجعه به متخصص قلب و عروقی

برای انجام تست های تشخیصی جهت مشخص شدن بیماری قلبی ضروریست در قدم اول به متخصص قلب و عروق مراجعه نمایید.پزشک در ابتدا شما را معاینه جسمی می کند و باتوجه به صلاحدید و شرایط شما تست تشخیصی را تجویز می نماید.

تست تشخیص بیماری قلبی

کلینیک قلب دکتر تپش با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.جهت نوبت گیری کلیک کنید.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید