×
علائم درد قلب در زنان

علائم درد قلب در زنان

علائم درد قلب در زنان از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است و برای هر فردی آزاردهنده می باشد.اما با این وجود 7 نشانه شایع و مهم وجود دارد که در اکثر خانم ها یکسان است و آگاهی از این علائم موجب پیگیری و مراجعه به موقع به پزشک قلب و عروق و در پی آن جلوگیری از بروز عوارض جبران ناپذیری همچون سکته قلبی و حتی در مواردی مرگ فرد میشود.ما در این مقاله به بررسی کامل 7 نشانه مهم قلب درد در زنان میپردازیم که هر شخصی باید بدان آگاه باشد و در صورت بروز و مشاهده این علائم در خود به دلیل اهمیت بالای این ارگان بدن حتما و در اسرع وقت به برترین متخصصین قلب و عروق مراجعه نماید و جان خود را از اتفاقات تلخ نجات دهد.

برای برقراری ارتباط با مشاورین مرکز دکتر تپش و پرسش سوالات خود و یاآگاهی از تازه ترین خبرهای پزشکی از طریق آیکون های موجود در سمت چپ سایت به شبکه های مجازی ما بپیوندید و یا از طریق شماره تماس های موجود در سایت با ما در تماس باشید.

فهرست مطالب مورد بررسی در این مقاله

علائم درد قلب در زنان

7 علامت درد قلب در زنان

1. تهوع و درد در معده

2.درد قفسه سینه و بازو چپ

3.درد پشت ، گردن یا فک

4.تنگی نفس ، سبکی سر

5.خستگی مفرط

6.تعریق ناگهانی و غیرقابل توضیح

7.تپش قلب

پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی

تشخیص علائم اولیه بیماری های قلبی در زنان

سخن پایانی

علائم درد قلب در زنان

مانند مردان ، یک علامت سکته و درد قلبی رایج در زنان درد قفسه سینه و ناراحتی در آن ناحیه است ، اما چندین علائم دیگر نیز وجود دارد که زنان بیشتر از مردان تجربه می کنند. به راحتی می توان این علائم را فهمید و به منظور جلوگیری از بروز عوارض جبران ناچذیر سریعا به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد.در ادامه به بررسی این علائم میپردازیم.

7 علامت درد قلب در زنان

1. تهوع و درد در معده:

برای برخی از زنان ، فشار در ناحیه فوقانی شکم به حمله قلبی و مشکلات قلبی مرتبط است ، اما اغلب به عنوان سوزش معده یا زخم معده اشتباه گرفته می شود. این علامت می تواند از فشار سبک تا فشار شدید در این ناحیه باشد به طوری که در این حالت احساس می کنید وزن زیادی روی شکم شما قرار گرفته شده و باعث درد شدید شده است. ناراحتی شکمی ، حالت تهوع یا استفراغ ، این علائم اغلب با سو هاضمه ، ویروس یا آنفولانزا اشتباه گرفته می شوند اما میتوانند نشاندهنده ی یک مشکل جدی در ناحیه قلب شما باشد.

2.درد قفسه سینه و بازو چپ:

قفسه سینه نزدیک ترین ناحیه به قلب می باشد و در بیشتر موارد درد در این قسمت نشاندهنده ی وجود مشکل قلبی است.اگر در این ناحیه دردی را احساس میکنید بسیار ضروریست که تحت نظر متخصص قلب و عروق قرار بگیرید و علت درد را جویا شوید.عدم توجه به این درد میتواند عوارض جبران ناپذیری همچون ایست قلبی،سکته و یا حتی مرگ را به همراه داشته باشد.

3.درد پشت ، گردن یا فک:

در حالی که زنان به طور معمول انتظار دارند دردهای قلبی در اطراف قفسه سینه و بازوی چپ آنها متمرکز شود ، درد می تواند به قسمت های مختلف بالای بدن گسترش یابد. بسیاری از زنانی که دچار حمله قلبی شده اند ، درد کمر ، گردن یا فک را تجربه کرده اند که به تدریج یا به طور ناگهانی بروز کرده و به قدری قوی بوده که آنها را از خواب بیدار کرده است. هرگونه درد غیرقابل توضیح باید فوراً به پزشک قلب و عروق اطلاع داده شود.

4.تنگی نفس ، سبکی سر:

بسیاری از زنان در هنگام ابتلا به مشکلات قلبی عرق سرد ، تنگی نفس یا سبکی سر را تجربه میکنند. احساسی عصبی و اضطراب مانند همراه با عرق سرد بدن را فرا می گیرد. اگر این علائم را بدون دلیل مشخصی مانند ورزش بدنی تجربه کنید ، می تواندنشانه ی یک حمله قلبی باشد.در صورت مشاهده این علامت به صورت شدید با اورژانس تماس بگیرید.

5.خستگی مفرط:

خستگی جسمی غیرمعمول، این غالباً احساسی است که همیشه با شما همراه است و هیچ ارتباطی با فعالیت جسمانی شما ندارد.برخی از زنانی که دچار حملات قلبی و مشکلات قلبی می شوند حتی اگر ساکن نشسته باشند احساس خستگی شدید می کنند. گاهی احساس خستگی با احساس خستگی در قفسه سینه همراه با عدم توانایی در انجام فعالیت های ساده مانند راه رفتن به اتاق دیگر همراه است.عدم توجه به این علائم و عدم مراجعه به متخصص قلب و عروق میتواند به قیمت از دست دادن جان شما تمام شود.

6.تعریق ناگهانی و غیرقابل توضیح:

 این اغلب یک عرق سرد یا یک نوع عرق همراه با استرس است. اگر زنی به طور معمول عرق نمی کند و بدون هیچ دلیلی به زور ناگهانی بدان مبتلا میشود ، این یک علامت هشدار دهنده بزرگ است و باید توسط متخصص قلب و عروق بررسی و علت یابی شود.

7.تپش قلب

افزایش ضربان قلب بدون دلیل میتواند نشان دهنده ی یک مشکل قلبی در زنان باشد.اگر بدون انجام فعالیت بدنی سنگین دچار این حس شدید حتما قرار ملاقاتی را با پزشک قلب تنظیم نمایید و علت را جویا شوید.زیرا اکثر مرگ و میر های ناشی از مشکلات قلبی به دلیل بی توجهی به این علائم رخ میدهد.

این7 علائم درد قلب در زنان گفته شده ممکن است به صورت جداگانه یا همزمان رخ دهد. قبل از حاد شدن می توانند ناگهانی و شدید باشند و یا در درجات مختلف ایجاد شوند. هرگونه احساس غیرمعمول و داشتن هر یک از علائم فوق نیازمند رسیدگی و درمان به موقع توسط دکتر قلب است.

پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی

همانند مردان ، زنان می توانند با ایجاد تغییر در سبک زندگی ، عوامل خطر را تا حد زیادی کاهش دهند. ترک سیگار یا انجام ورزش های هوازی بیشتر مانند پیاده روی ، دویدن ، شنا ، دوچرخه سواری ، خطر بیماری قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. رژیم غذایی با چربی کم و حاوی فیبر و ویتامین نیز  به پیشگیری از ابتلا به مشکلات قلبی کمک خواهد کرد. رژیم غذایی مناسب و ورزش به رساندن کلسترول به سطح ایمن کمک می کند. اگر در خانم ها هیپرکلسترولمیای خانوادگی (کلسترول بالا ارثی) تشخیص داده شود ،باید سطح آن همیشه تنظیم باد تا آسیبی به قلب نرسد. به طور کلی ، زنان نسبت به مردان به اقدامات پیشگیرانه واکنش بهتری نشان می دهند و تمایل بیشتری به پایبندی به برنامه قلبی دارند.

تشخیص علائم اولیه بیماری های قلبی در زنان

بر خلاف تصور عمومی ، زنان سالانه بیشتر از مردان در اثر بیماری قلبی می میرند. همچنین زنان در هنگام بروز حمله قلبی کمتر در اورژانس حاضر می شوند. هنگامی که آنها به دنبال کمک می روند ، غالباً آسیب جدی به قلب وارد شده است.از این رو توصیه اکید ما به همه ی خانم ها این است که در صورت مشاهده هر یک از 7 علائم درد قلب در زنان فوق حتما و در اسرع وقت به متخصص قلب و عروق مراجعه نمایند.متخصص قلب با معاینه بدنی و انجام تست های تشخیصی همچون نوار قلب،اکو،تست استرس و غیره مشکل را تشخیص داده و با درمان به موقع از بروز عوارض جبران ناپذیر و مرگبار جلوگیری می کند.

سخن پایانی

با توجه به شیوع بالای مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی توجه به علائم درد قلب در زنان و در مردان بسیار حائز اهمیت است.اگر هر یک از شما یک یا گروهی از علائم ذکر شده در این مقاله را تجربه کرده اید بدون اتلاف وقت به متخصص مراجعه کنید و جان خود را از درگیر شدن با  اتفاقات تلخی همچون سکته قلبی  و در موارد زیادی از مرگ نجات دهید.

مرکز دکتر تپش با دارا بودن بهترین و پیشرفته ترین تست های تشخیصی و متدهای درمانی در راه رسیدن شما به سلامت کامل و قطعی قلب همراهتان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید