×

علائم قلب درد عصبی

هنگامی که در ناحیه قلب احساس درد می کنید ، بررسی این مورد که این درد ناشی از حملات قلبی است یا در اثر اضطراب است باید توسط پزشک متخصص انجام شود و به خواندن مطالب از صفحات اینترنت نباید اکتفا کرد. بنابراین این قلب درد ها را به عنوان یک هشدار باید در نظر گرفت و برای بررسی علت آن ها و سلامت قلب بایستی توسط پزشک متخصص قلب خوب  تخت ارزیابی قرار بگیرد.

ما در این مقاله قصد داریم برای آشنایی شما خوانندگان عزیز علائم قلب درد عصبی را بیان کنیم و به ذکر مواردی از تفاوت میان قلب درد ناشی از استرس و دردهای حاصل از حملات قلبی بپردازیم.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب دکتر تپش، سلامت قلب خود را زیر  نظر متخصصین مجرب و حاذق، تحت کنترل باشید و مراقبت کنید. هم چنین می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید

علائم قلب درد عصبی

فهرست مطالب

علائم قلب درد عصبی

قلب درد عصبی چگونه است؟

قلب درد عصبی و اضطراب

تفاوت قلب درد عصبی و درد حمله قلبی

درمان خانگی قلب درد عصبی


علائم قلب درد عصبی

شایع ترین علائم قلب درد عصبی استرس است. شروع این گونه از دردها معمولا با اضطراب و فشار عصبی مانند فشار محیط کاری یا مسائل و مشکلات خانوادگی می باشد. علائم درد قلب عصبی و اضطراب می ‌تواند شامل موارد ذیل باشد:

  • علائم بیشتر از 20 تا 30 دقیقه ادامه دار باشند.
  • تنفس سریع و تند
  • احساس تنگی نفس
  • احساس فشار بر گلو
  • ترس از دست دادن کنترل و مرگ
  • ضربان قلب سریع و شدید
  • تهوع ناراحتی و درد های شکمی
  • لرزش شدید
  • درد سینه
  • سرگیجه و غش
  • بی حسی و کرختی بدن
  • احساس گرمای زیاد

به این مورد نیز باید توجه داشت که اگر فردی احساس درد در ناحیه قلب کرده و در آن فرد شواهدی از ریسک های قلبی مانند چاقی ، سیگار کشیدن ، چربی خون بالا ، سن بالا و.. وجود داشته باشد ، این نوع از دردها را می توان ناشی از حملات قلبی دانست نه دردهای عصبی و حتما باید به پزشک متخصص قلب مراجعه کرد.

اگر سابقه قلب درد عصبی هم ندارید، می بایست مراقب این موضوع باشید. بسیاری از افرادی که درد قلب عصبی دارند، فکر می ‌کنند که دچار حمله قلبی شده ‌اند. باید این علائم را جدی گرفت و در صورت مشاهده این علائم به دکتر قلب خوب جهت درمان مراجعه می نمایید.


قلب درد عصبی چگونه است؟

استرس و فشارهاي عصبي شايع‌ترين علت درد قفسه سينه در افراد است. درد قفسه‌ي سينه يك بيماري تلقي نمي‌شود، بلكه علامت بيماري است و چون با بيماري‌هاي ديگر اشتباه مي‌شود، تشخيص آن از اهميت خاصي برخوردار است. قلب درد عصبی برای هر فرد، احساس متفاوتی دارد. برخی از افراد این درد را همیشه احساس میکنند و در برخی دیگر از افراد به صورت ناگهانی احساس می شود.

معمولا قلب درد در بین آقایانی با سن بالای 50 سال و همچنین بانوانی با سن بالای 60 سال مشاهده می شود. که در صورت مشاهده این علائم می توانید به متخصص قلب خوب در تهران مراجعه نمایید.


قلب درد عصبی و اضطراب

استرس و اضطراب جز شایع ‌ترین ناهنجاری‌ های روانی می باشند که با توجه به روش زندگی انسان ‌ها به یکی از اختلالات زمینه ‌ساز اصلی انواع بیماری ‌ها و علائم قلب درد عصبی تبدیل گردیده است.

بعضی از اشخاص حس استرس و اضطراب را در زندگی خود به صورت فراوان تجربه می کنند. این علائم می توانند فراتر از حس نگرانی نسبت به دیگر واکنش ‌های جسمی نیز رخ دهد. علائم قلب درد عصبی و اضطراب در همه ی افراد یکسان نیست و دارای تفاوت هایی می باشد. استرس و اضطراب از طریق چندین نشانه بروز داده می شود که این امر شناسایی و همچنین فهم علائم را سخت تر می کند. درد قفسه سینه که همراه با استرس و اضطراب می باشد، در افراد گوناگون نیز متفاوت خواهد بود.

اگر شما بیش از اندازه احساس استرس و اضطراب را تجربه می‌ نمایید، یادگیری و فهم درد قفسه سینه خواهد توانست به شما در پیدا کردن علائم و خلاص شدن از درد کمک فراوانی کند.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، ممکن است قلب درد عصبی با درد قلب اشتباه گرفته شود. حتی قلب درد های کم و ناگهانی ممکن است در آینده برای سلامت قلب شما مشکل ساز باشد. بنابراین این قلب درد ها را به عنوان یک هشدار باید در نظر گرفت و برای بررسی علت آن ها بایستی به پزشک متخصص قلب خوب مراجعه کرد.

علائم قلب درد عصبی


تفاوت قلب درد عصبی و درد حمله قلبی

در ادامه قصد داریم برای آگاه سازی بیشتر شما به تفاوت های قلب درد عصبی و درد قلب ناشی از حملات قلبی مانند سکته قلبی اشاره کنیم.

دانستن این علائم و مشخصه ها و تفاوت ها به شما کمک می کند تا در هنگام احساس درد در ناحیه قفسه سینه چه برخوردی داشته باشید. چند مورد از این مشخصه ها در ذیل آمده است :

  • درد قلب ناشی از حملات قلبی معمولا در سنین بالاتری نسبت به قلب درد عصبی ناشی از استرس و اضطراب رخ می دهد.
  • درد قلب ناشی از اضطراب و استرس  بیشتر از 20 تا 30 دقیقه ادامه دار هستند.
  • قلب درد در زمان فعالیت شدید، هیجان زیاد و هم چنین اضطراب ناگهانی اتفاق می افتد. اما معمولا درد استرس در زمان شدت گرفتن اضطراب و افسردگی ایجاد می شود.
  • معمولا قلب درد در ناحیه قفسه سینه، کتف‌ ها و بازوها احساس می‌ شود. اما درد اضطراب به صورت پراکنده می باشد و هر بار در قسمت متفاوتی از بدن احساس خواهد شد.
  • قلب درد معمولا با مصرف قرص زیر زبانی درمان می شود، اما قلب درد عصبی ناشی از استرس و اضطراب با استفاده از داروهای ضد اضطراب و ضد افسردگی درمان خواهد شد.
  • درد قلب ناشی از مشکلات قلبی معمولا با تنگی نفس نیز همراه خواهند بود.
  • قلب دردهای عصبی بیشتر در بانوان در سنین جوانی شایع تر است.


درمان خانگی قلب درد عصبی

زمانی‌‌که افراد دچار استرس و اضطراب هستند، درمان های حرفه ای پزشکی می‌ تواند کمک بزرگی به زندگی آنها بکند. اگر این مشکلات درمان نشوند، شرایط زندگی را سخت خواهند کرد .

اگر احساس اضطراب می‌کنید می‌توانید با انجام روش‌هایی ساده ذهن و بدن خود را کنترل کنید. ممکن است این روش‌ها همیشه کارآمد نباشند، اما می‌توانند شروع خوبی برای کنترل کردن اضطراب در مواقع لزوم باشند.

در ادامه به صورت خلاصه تمرین هایی آمده که می‌ توانید در خانه آن‌ها را انجام دهید تا علائم قلب درد عصبی را کاهش دهید :

  1. نفس عمیق بکشید
  2. وضعیت را بررسی کنید.
  3. به یاد داشته ‌باشید که این شرایط موقتی است.
  4. نفس خود را بشمارید
  5. منظره‌ای زیبا را ترسیم کنید
  6. سعی کنید مثبت نگر باشید
  7. از اپلیکیشن‌های آرامش‌ دهنده استفاده نمایید.



شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب دکتر تپش، سلامت قلب خود را زیر  نظر متخصصین مجرب و حاذق، تحت کنترل باشید و مراقبت کنید. هم چنین می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید