×

مراقبت بعد از سکته قلبی

مراقبت بعد از سکته قلبی

با ما همراه باشید تا با 4 مراقبت بعد از سکته قلبی آشنا شوید و زندگی آرام و بی استرسی را بعد از این عارضه تجربه کنید. باید این را بدانید که بهبودی شما بعد از حمله قلبی هنگام ترک بیمارستان به پایان نمی رسد و باید برای محافظت از قلب در طولانی مدت ، 4 مراقبت بعد از سکته قلبی زیر را دنبال کنید.

کلینیک قلب دکترتپش با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.

 همچنین شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

 

4 مراقبت بعد از سکته قلبی

داشتن حمله قلبی یک تجربه تغییر دهنده زندگی است. به احتمال زیاد ، شما روزها و هفته های پس از ترخیص از بیمارستان را با اطلاعات جدیدی در مورد سلامت قلب و مراقبت های پزشکی خود سپری خواهید کرد. همچنین خواهید آموخت که با هویت خود به عنوان یک بازمانده از حمله قلبی کنار بیایید.

متخصص قلب  و عروق در این زمینه می گوید: اقدامات اساسی وجود دارد که می توانید پس از سکته قلبی انجام دهید که هم بهبودی شما را تسریع می کند و هم از سلامت قلب شما محافظت می کند.این 5 مراقبت بعد از سکته قلبی به شرح زیر می باشد:

1. علائم هشدار دهنده را بشناسید.

اولین مراقبت در زندگی بعد از سکته قلبی شناخت علائم هشدار دهنده می باشد.چیزی که متخصصین قلب و عروق به عنوان اولین مراقبت بعد از سکته قلبی به بیماران می گویند این است که اکنون مراحل را پشت سر گذاشته اید ، برای شما و خانواده شما بسیار مهم است که بتوانید علائم حمله قلبی را تشخیص دهید و بلافاصله جهت رسیدگی و مراجعه به پزشک قلب اقدام نمایید.

در سکته قلبی هر دقیقه بسیار مهم است تا از آسیب دائمی ناشی از حمله قلبی جلوگیری کنبد ، بنابراین انجام درمان سریع ضروری است. مشاهده علائمی مشابه سکتع قلبی اولتان می تواند هشدار جدی باشد.این علائم شامل موارد زیر می باشد:

اگر این علائم را دارید با اورژانس تماس بگیرید:

  • درد ، فشار ، درد یا گرفتگی در مرکز قفسه سینه

  • ناراحتی که به شانه ها ، گردن ، پشت یا فک تابیده می شود.

  • تنگی نفس

  • سرگیجه ، حالت تهوع ، سبکی سر یا تعریق غیر قابل توضیح

2.برنامه دارویی خود را دنبال کنید.

دومین مراقبت بعد از سکته قلبی مصرف دقیق داروهای تجویز شده توسط متخصص قلب و عروق می باشد.روز ترخیص ، احتمالاً با یک کیسه خرید داروی جدید و دستورالعمل نحوه مصرف آنها از بیمارستان بیرون آمدید. مصرف تمام قرص های شما می تواند برایتان پیچیده و ناامید کننده باشد اما جدی بگیرید و به موقع انها را مصرف کنید.

مصرف داروها برای کاهش کلسترول، کنترل فشار خون و کنترل ضربان قلب برای سلامتی شما در مراحل اولیه بهبودی حمله قلبی ضروری است.پس در زندگی بعد از سکته قلبی به منظور جلوگیری از هرگونه عارضه و یا تکرار مجدد حمله قلبی در مصرف داروهایتان هرگز سهل انگاری نکنید.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید

مراقبت بعد از سکته قلبی

3. در سبک زندگی تغییر ایجاد کنید.

سومین مراقبت بعد از سکته قلبی تغییر در سبک زندگی و پیروی از رژیم غذایی سالم می باشد.به عنوان بخشی از برنامه بهبود کلی شما ، اتخاذ یک سبک زندگی سالم ضروری است. بنابراین ، اگر قبل از حمله قلبی سیگار می کشید ، ترک آن را در اولویت قرار دهید. پزشک قلب و عروق شما ممکن است برنامه و سبک زندگی را در اختیارتان قرار دهد.


علاوه بر این ، پیروی از رژیم غذایی سالم برای قلب مانند مصرف بیشتر سبزیجات و پرهیز از غذاهای چرب و پر نمک ، انجام فعالیت بدنی منظم و انجام ورزش ( اصطلاحا بازتوانی قلبی) تحت نظارت بهترین پزشک قلب و عروق و کنترل خوب فشار خون و قند خون به کاهش خطر قلبی عروقی کمک می کند.

بازتوانی قلبی که به صورت ورزش های تحت نظر پزشک که بعد از سکته انجام میشوند تاثیر بسیار زیادی بر بهبود شما دارد.

مراقبت بعد از سکته قلبی

4.با پزشک قلب و عروق خود دائما در تماس باشید.

 در زندگی بعد از سکته قلبی دائما با دکتر قلب خود در ارتباط باشید. قبل از حمله قلبی ممکن است شما یک پزشک مراقبت های اولیه داشته باشید که فقط در صورت بروز مشکل به او مراجعه کرده اید.
اما در زندگی بعد از سکته قلبی شما باید تحت نظر دائمی دکتر قلب خوب قرار بگیرید و مدام او را از حال خود مطلع کنید.

رعایت 4 مراقبت بعد از سکته قلبی ذکر شده در این مقاله به منظور داشتن زندگی سالم و آرام بسیار حائز اهمیت است.پس اگر شما در زندگی بعد از سکته قلبی به سر میبرید این 4 مراقبت بعد از سکته قلبی را رعایت نمایید تا با رعایت آنها از بروز هرگونه عارضه خطرناک جلوگیری نمایید.

کلینیک قلب دکترتپش با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.

 همچنین شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید