آنچه اکثر مردم در مورد آن مطالبی را شنیده‌اند درد دست چپ و قلب است و اصولاً دردهای دست چپ به دلیل اینکه ممکن است با بیماری‌های قلبی مرتبط باشند باید جدی گرفته شوند. اما درد دست راست و قلب همیشه چالش‌برانگیز است و این سؤال برای افراد پیش می‌آید که آیا درد دست راست و قلب با هم ارتباطی دارند یا خیر و آیا باید جدی گرفته شود یا مسئله‌ای پیش نمی‌آید. آنچه مشخص
درد قفسه سینه یکی از علائم خطرناک و هشداردهنده آسیب‌ها و نارسایی‌های قلبی است که ممکن است منجر به حملات قلبی شود و باید مورد توجه قرار بگیرد. گاهی نیز ممکن است بیماری‌های قلبی علت آن نباشد و برخی مشکلات اسکلتی- عضلانی، ریوی یا گوارشی باعث ایجاد درد در قفسه سینه شده باشند. به هر حال درمان درد قفسه سینه به طور مستقیم به علت آن وابسته است. اما به هر دلیلی که این اتفاق
دلایل مختلفی می‌توانند باعث درد قفسه سینه و قسمت بالای کمر شوند که اصطلاحاً باعث ایجاد درد پشت قلب می‌شوند. بنابراین پاسخ‌هایی که می‌توان به سؤال درد پشت قلب نشانه چیست داد، بسیار متفاوت است و به شرایط بیمار و علت اصلی ایجاد درد بستگی دارد. دلایل آن می‌تواند به قلب، دستگاه گوارش و سایر قسمت‌های بدن مربوط شود. درحالی‌که برخی از دلایل درد قفسه سینه و قسمت فوقانی کمر یعنی پشت قلب زیاد نگران‌کننده
شاید جالب باشد بدانید که درد قفسه سینه همیشه به مشکلات و بیماری‌های قلبی مربوط نیست و گاهی مشکلات گوارشی نیز باعث بروز درد در این ناحیه می‌شود. نکته حائز اهمیت افتراق بین درد معده و قلب و درمان فوری این مشکلات است. به دلیل شباهت برخی علائم بیماری‌های گوارشی و ناراحتی‌های قلبی گاهی این دو با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. آنچه در این رابطه خطرناک است نادیده انگاشتن برخی علائم حملات قلبی و ربط
بروز درد قفسه سینه سمت چپ هنگام تنفس می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، باید تحت پیگیری قرار گیرند. برخی علل بروز درد در قفسه سینه می‌توانند بسیار جزئی باشند، برخی از این علل خطر چندانی نداشته اما برخی دیگر می‌توانند تهدید کننده زندگی باشند. عللی چون حمله قلبی، میوکاردیت و پریکاردیت، پارگی آئورت و آمبولی ریوی از جمله تهدیدآمیزترین دلایل بروز درد قفسه سینه سمت چپ هنگام تنفس هستند که باید فوراً به پزشک مراجعه
 درد یکی از مهم ترین نشانه ها و علایم بسیاری از بیماری هاست. به طور کلی هرفردی که با درد قفسه سینه ناشی از استرس به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه می کند باید به سرعت تحت معاینه پزشک قرار گیرد و به او توجه شود. در این مرحله پزشک بیمار را ارزیابی کرده و او را معاینه می کند و در بدو امر حداقل از هر بیمار یک نوار قلب گرفته می شود و