×

درمان قطعی واریس پا

درمان قطعی واریس پا

بیشمار درمان های سنتی و خانگی برای واریس پا وجود دارد اما درمان قطعی واریس پا برای جلوگیری سریع از بروز عوارض خطرناک و پیشرفت بیماری با مراجعه به متخصص قلب و عروق امکان پذیر است.ما در این مقاله به بررسی 6 درمان قطعی واریس پا که با مراجعه به پزشک قلب امکان پذیر است می پردازیم.

درمان قطعی واریس پا

کلینیک قلب دکترتپش با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق در زمینه درمان واریس ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.جهت نوبت گیری کلیک کنید. شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

 

درمان قطعی واریس پا با مراجعه به متخصص قلب و عروق

برای درمان رگ های واریسی روش های خانگی متفاوتی وجود دارد اما این روش ها تضمینی نیستند و در دراز مدت شاید پاسخ مثبت بدهند و شاید هم اصلا موثر نباشند.از این رو اگر به دنبال درمان قطعی واریس پا هستید مراجعه به متخصص قلب و عروق پاسخ سوال شما می باشد.پزشک قلب پس از معاینه فیزیکی رگ های شما درمانی را برای شما در نظر میگیرد.این درمان ها می تواند یکی از 6 درمان قطعی واریس پا که در ادامه به آنها پرداخته شده است، باشد.

درمان قطعی واریس پا

واریس پا چگونه درمان می شود؟

اهداف درمان واریس پا کاهش علائم ناشی از آن و جلوگیری از عوارضی همچون خونریزی،سکته قلبی و یا آمبولی ریه است. برای برخی ، هدف ممکن است بهبود ظاهر باشد.اما اگر رد صورت دردناک بودن این رگ ها مراجعه به متخصص قلب و عروق دیر صورت بگیرد دیگر فقط مشکل ظاهر نیست و این رگ ها میتوانندخطرساز میشوند. در ادامه 6 درمان واریس پا که با مراجعه به پزشک قلب امکان پذیر است آورده شده است.

6 درمان قطعی واریس پا

1.استفاده از جوراب های فشاری

جوراب های فشاری بپوشید.اگر در مراحل ابتدایی پیدایش این رگ ها به متخصص قلب مراجعه نمایید شاید پوشیدن جوراب های فشاری درمان قطعی واریس پا شما باشد.

2.تغییر سبک زندگی

پزشک ممکن است تغییرات زیر را برای بهبود وضعیتتان برای شما در نظر بگیرد:

  • پاها را بالا بیاورید (بلند کنید).

  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید.

  • زیاد ورزش کنید.

اگر دیرتر به پزشک مراجعه کنید به دلیل پیدایش علائم شدیدتر درمان ها سخت تر خواهد شد.روشهایی وجود دارد که می تواند رگهای واریسی را درمان کند.درمان قطعی واریس پا در این شرایط شامل موارد زیر می باشد:

3.لیزر واریس پا

از انرژی لیزر برای اسکار و از بین بردن رگهای واریسی استفاده می شود. لیزر واریس پا درمانی ساده در رگهای کوچک نزدیک به پوست مانند رگهای عنکبوت انجام میدهد. لیزر در خارج از پوست شما استفاده می شود.

لیزر درمانی Endovenous از فیبر لیزر وارد شده به داخل رگ استفاده می کند. فرسایش لیزر در داخل رگ باعث بهبود وضعیت رگ های واریسی می شود.اگر میخواهید با این روش درمانی واریس پا آشنا شوید کلیک نمایید و با مطالعه مقاله ی لیزر واریس پا از این روش موثر و مفید مطلع شوید.

4.فلبکتومی

در این روش برای درمان قطعی واریس پا چندین برش کوچک در پوست ایجاد می شود که از طریق آن ورید واریسی برداشته می شود و درمان صورت می پذیرد.اگر در مراحل ابتدایی مشاهده علائم واریس به دکتر قلب مراجعه کنید باهمان روش های ابتدایی درمان صورت میپذیرد و نیازی به این روش ها نیست.البته نوع درمان به اندازه رگ های واریسی نیز وابسته است که در پایان این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم.

5.درمان با فرکانس رادیویی

از انرژی فرکانس رادیویی در داخل رگ برای بهبود رگ های واریسی استفاده می شود. می توان از آن برای بستن وریدهای بزرگ واریسی در پا استفاده کرد.

6.اسکلروتراپی

یک ماده شیمیایی به داخل ورید واریسی تزریق می شود و باعث آسیب و زخم شدن پوشش داخلی ورید بهبود ورید می شود. این معمولاً برای رگهای کوچک بهتر جواب می دهد.همه این روش ها می توانند پوست را زخم کرده و یا باعث تغییر رنگ پوست شوند.

مسائل مربوط به درمان قطعی واریس پا

برای از بین بردن رگهای آسیب دیده و رگ های واریسی ، درمان عوارض یا اصلاح مشکلی که باعث ایجاد واریس شده است ، ممکن است به درمان نیاز باشد. اندازه رگ های واریسی گزینه های درمانی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

رگهای واریسی بزرگتر به طور کلی با لیزر درمانی یا درمان با فرکانس رادیویی درمان می شوند. در برخی موارد ، ترکیبی از درمان ها ممکن است بهترین نتیجه را داشته باشد. رگهای واریسی کوچکتر و رگ های عنکبوتی معمولاً با اسکلروتراپی یا لیزر درمانی روی پوست شما درمان می شوند. برخی از افراد ممکن است بخواهند ظاهر پاها را بهبود بخشند ، حتی اگر رگ های واریسی آنها مشکلات دیگری ایجاد نمی کند. در این موارد ، یک روش ممکن است گزینه خوبی باشد ، به شرطی که هیچ مشکل بهداشتی دیگری وجود نداشته باشد که این روش درمانی برای فرد خطرناک باشد.

 

پس اگر این رگ های واریسی را در پاهای خود مشاهده کردید جهت درمان به موقع بدون اتلاف وقت به دکتر قلب جهت معاینه فیزیکی مراجعه کنید.پزشک با بررسی شرایط شما بهترین و قطعی ترین درمان را برایتان تجویز می نماید.

کلینیک قلب دکترتپش با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق در زمینه درمان واریس ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.جهت نوبت گیری کلیک کنید. شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید