×

درمان خانگی فشارخون بالا

درمان خانگی فشارخون بالا

اگر شما مبتلا به فشارخون بالا هستید و با نگرانی در حال جست و جو کردن سایت ها به منظور یافتن درمان فشارخون بالا می باشید ، باید به شما بگوییم که این جستجو دیگر تمام شده و به نتیجه رسیده اید ، چرا که ما در اینجا 14 روش موثر در درمان خانگی فشارخون بالا را ارائه می دهیم و شما با رعایت این موارد دیگر نیازی به صرف هزینه های هنگفت و مصرف داروهای بی تاثیر ندارید.

اگر از مراجعه ی مکرر به کلینیک های مختلف خسته شده اید و یا توانایی خروج از منزل به منظور مراجعه به پزشک را ندارید ، ما با ارائه درمان خانگی فشارخون بالا به شما کمک می کنیم تا در منزل فشارخون بالا را کنترل کرده و از عوارض آن جلوگیری کنید .

همانطور که می دانید فشارخون به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود . فشارخون اولیه علت مشخصی ندارد و بیشتر تحت تاثیر عوامل وراثتی و محیطی می باشد و حدود 95 درصد از افراد مبتلا به این نوع از فشارخون می باشند .

درمان خانگی فشارخون بالا

این نوع از فشارخون را می توان با استفاده از درمان خانگی فشارخون بالا ، تحت کنترل قرار داد و با استفاده از کنترل های دارویی ، ورزش و تغییر سبک زندگی ، از عوارش ناشی از آن جلوگیری کرد .

اما فشارخون ثانویه ، فشارخونی است که علت ثانویه ای در بروز آن نقش داشته و با استفاده از درمان قطعی فشارخون بالا می توان آن را به صورت قطعی درمان کرد .

به عنوان مثال عواملی مثل تنگی شریان آئورت ، اختلالات هورمونی و بیماری های کلیوی موجب بروز فشارخون ثانویه می شود و در صورت عدم تشخیص و درمان ، موجب عوارضی نظیر حمله قلبی و نارسایی کلیوی می شود . بنا براین این نوع از فشارخون احتیاج به درمان قطعی فشارخون بالا دارد .

اما در صورت ابتلا به فشارخون اولیه ، شما می توانید این مشکل را با درمان خانگی فشارخون بالا تا حد بسیار بالایی کنترل کنید و از بروز مشکلات قلبی عروقی مخصوصا در این شرایط ، جلوگیری کنید .

پس برای بررسی درمان خانگی فشارخون بالا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

فشار خون چیست ؟

درمان خانگی فشارخون بالا

خون به منظور جاری شدن در رگ ها و رساندن مواد غذایی و اکسیژن به سرتاسر بدن ، نیازمند نیرویی به نام فشارخون می باشد . اگر این نیروی وارد شده به دیواره رگ ها ، از یک حدی بیشتر شود ، فرد به پرفشاری خون مبتلا می شود.

فشارخون بالا یک بیماریست که در آن فشارخون از حد طبیعی و نرمال 12 به روی 8 بالاتر می رود. این بیماری در 95 درصد دلیل مشخصی ندارد و چون علائم مشخص و بارزی ندارد ، قاتل بی صدا شناخته می شود .

اما با این وجود ، فشارخون بسیار بالا و در حد خطر ، علائمی مانند سرگیجه ، سردرد ، تپش قلب، گیجی ، احساس زنگ زدن در گوش ، ضربان قلب نامنظم را دارد .

مقدار طبیعی فشارخون 12 روی 8 می باشد .فشارخون 13.9 روی 8.9 مرحله پیش از فشارخون بالا و فشارخون 14 روی 9 نشان دهنده ابتلا به فشارخون بالا می باشد .

درمان فشارخون بالا

کنترل و درمان فشارخون بالا با تغییر سبک زندگی و رعایت عادات غذایی سالم همانند جلوگیری از مصرف سیگار ، محدودیت مصرف نمک ، عدم استفاده از غذاهای چرب و استفاده از رژیم غذایی حاوی سبزیجات و غلات و میوه ها و ورزش های هوازی مثل شنا ، پیاده روی ، کاهش استرس و سطح کلسترول بد در خون ممکن می باشد.

لازم است بدانید استفاده از رژیم غذایی سالم می تواند تاثیر شگرفی بر فشارخون بگذارد و چزو درمان خانگی فشارخون بالا محسوب می شود .

درمان خانگی فشارخون بالا

شما می توانید به منظور دریافت برنامه غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی به منظور کاهش فشارخون ، به کلینیک تغذیه دکتر فرزاد مراجعه کنید .

البته اگر امکان خروج از منزل را ندارید ، می توانید با دانلود اپلیکیشن دکتر فود ، از بهترین برنامه های غذایی مطلع شوید و از آنها استفاده کنید .

برای درمان فشارخون بالا ورزش کنید

بفعالیت بیشتر و ورزش مرتب ، می تواند منجر به عملکرد بهتر قلب شما شود و در کاهش فشارخون نقش بسیار موثری داشته باشد.

درمان خانگی فشارخون بالا

وزنتان را کم کنید

به منظور درمان فشارخون بالا لازم است وزنتان را کاهش دهید . چرا که این عامل یکی از عوامل تهدید کننده سلامت قلب و عروق می باشد و با کاهش وزن می توانید سلامت قلب و عروق خود را تضمین کنید .

شما می توانید به منظور دریافت بهترین رژیم غذایی لاغری به کلینیک تغذیه دکتر فرزاد مراجعه کنید و در صورت نیاز برای دریافت انواع ورزش های قابل اجرا در منزل به منظور لاغری ، اپلیکیشن دکتر فود را دانلود کنید.

درمان خانگی فشارخون بالا

فشارخون بالا را می توان با استفاده از روش های درمان خانگی تا حد زیادی درمان کرد .

درمان خانگی فشارخون بالا

  • استفاده از کرفس

اگر خودتان یا افرادی در منزل به فشارخون بالا مبتلا هستید ، روزانه یک لیوان آب کرفس بنوشید . تاثیر این گیاه بر کاهش فشارخون باورنکردنی است .

  • استفاده از موز

موز منبع پتاسیم است . علاوه بر این موز حاوی منیزیم و ویتامین ث می باشد . شما می توانید روزانه با مصرف یک عدد موز ، فشارخون خود را کنترل کنید .

شما می توانید در کنار موز از آب پرتغال ، سیب زمینی پخته ، اسفناج و کدو حلوایی استفاده کنید .

  • استفاده از سیر

درمان خانگی فشارخون بالا

اگر در برنامه غذایی شما مصرف سیر گنجانده شده است ، پس چرا نگران فشارخونتان هستید ؟

به منظور درمان خانگی فشارخون بالا ، این میوه تاثیراتی جادویی بر وضعیت سلامت قلب و کاهش فشارخون شما می گذارد . شما می توانید دوحبه سیر را بکوبید و ببلعید و یا اینکه سیر را به صورت خام استفاده کنید .

 

درمان خانگی فشارخون بالا

  • استفاده از آب نارگیل:

آب نارگیل آب بدن را نگه می دارد . نوشیدن آب نارگیل به صورت روزانه می تواند فشارخون بالا را کنترل کند . علاوه بر این شما می توانید روغن نارگیل را جایگزین روغن های مختلف مثل روغن جامد که سلامت قلب را به خطر می اندازد ، کنید.

  • استفاده از آب ریحان:

آب ریحان را بگیرید و به همان نسبت به آن عسل اضافه کنید و هرروز صبح ناشتا بنوشید .

  • لیمو

شما می توانید برای درمان خانگی فشارخون بالا ، هرروز از آب لیمو استفاده کنید ولی دقت کنید از شیرین کننده هایی مانند شکر استفاده نکنید . نوشیدن آب لیمو سطح فشارخون را به طرز شگرفی پایین می آورد .

درمان خانگی فشارخون بالا

  • زنجبیل

شما می توانید برای کاهش فشارخون بالا ، از زنجبیل استفاده کنید .

  • نوشیدن آب

نوشیدن آب به طور روزانه 8 لیوان ، می تواند فشارخون بالای شما و سایر مشکلات را کنترل کرده و به کاهش وزن کمک کند .

  • استفاده از برنج قهوه ای

این ماده غذایی فشارخون را پایین آورده و خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش می دهد .

  • استفاده از سیب

به عنوان دیگر درمان خانگی فشارخون بالا می توان خوردن سیب را ذکر کرد . این ماده یکی از روش های سریع درمان فشارخون بالاست . به این صورت که هرکس برای جلوگیری از فشارخون بالا باید روزانه یک سیب میل کند .

  • مصرف بادام:

شما می توانید بادام را یک شب تا صبح بخیسانید و روز بعد از آن خمیر بادام تهیه کنید و روزانه میل کنید . همچنین می توانید شیربادام نیز میل کنید .

  • کاکائو خام

درمان خانگی فشارخون بالا

کاکائو خام منبعی از فلاونوئیدها بوده و به عنوان درمان خانگی فشار خون بالا شناخته میشود. مصرف این ماده‌ی خوراکی از بدن در برابر فشار خون بالا محافظت میکند.

  • زردچوبه

این ماده از درمان های گیاهی فشارخون بالا بوده و میتواند نقش بسزایی در کاهش فشارخون دارد .

درمان خانگی فشارخون بالا

  • دارچین

دارچین ، ادویه ایست با طبع گرم که در درمان فشار خون بالا موثر می باشد . مصرف این ادویه نیز همانند دیگر ادویه ها باید به صورت روزانه و مداوم باشد تا تاثیر این ماده بر درمان فشارخون بالا دیده شود. همچنین می توان از چوب آن در دمنوش ها و از پودر آن در غذاها و تهیه نان استفاده کرد .

از دیگر ادویه ها و گیاهان موثر در درمان خانگی فشارخون بالا می توان به تخم کرفس ، هل ، زالزالک و اسطوخودوس اشاره کرد .

اگر با استفاده از موارد ذکر شده در درمان خانگی فشارخون بالا و تغییر سبک زندگی و ورزش ، موفق به کنترل فشارخون نشدید و حس کردید این بیماری در حال تشدید است و علائمی همانند نامنظمی ضربان قلب و تپش قلب را تجربه کردید ، به کلینیک قلب دکتر تپش مراجعه کنید تا بررسی های لازم در مورد مشکل شما صورت گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید