×

خطرات واریس پا

خطرات واریس پا

خطرات واریس پا همواره اشخاصی را که دارای این مشکل هستند را تهدید میکند. رگهای واریسی دردناک می توانند باعث مشکلات جدی تر مانند لخته خون ، زخم باز یا عفونت پوستی و حتی آمبولی ریه شوند. اگر یک ورید واریسی دارید که دردناک شده ، می تواند نشانه ای باشد که اتفاق جدی تری در حال رخ دادن است و باید به پزشک قلب و عروق مراجعه کنید. رگهای واریسی می توانند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهند و تا 70 درصد از افراد مبتلا به این علائم بیش از حد ظاهری دارند و واریس های دردناک نباید نادیده گرفته شوند و در اسرع وقت باید توسط پزشک قلب و عروق درمان شوند.اگر هنوز از خطرات واریس پا آگاهی ندارید خواندن این مقاله را از دست ندهید زیرا ما در این مقاله به بررسی 6 خطر پنهان در صورت عدم درمان رگ های واریسی میپردازیم.

خطرات واریس پا

کلینیک قلب دکترتپش با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.جهت نوبت گیری کلیک کنید.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

6 خطر پنهان در صورت عدم درمان رگ های واریسی

اگر مانند بسیاری از افرادی هستید که از رگ های واریسی رنج می برند ، ممکن است دوست نداشته باشید که پاهایتان دارای واریس باشد. ممکن است احساس بدی داشته باشید و دوست نداشته باشید دیگران آنها را ببینند. شما ممکن است تعجب کنید اما باید گفت واریس فقط مسئله زیبایی نیست و خطرات واریس پا در صورت عدم درمان به موقع توسط متخصص قلب و عروق میتواند بسیار خطرآفرین باشد.

رگهای واریسی دردناک می توانند بدتر شوند و با بدتر شدن آنها ، در نتیجه می توانید عوارض جدیدی پیدا کنید. خطرات پنهانی که باید در صورت عدم درمان رگ های واریسی از آنها آگاه باشید چندیم مورد است که ما در این مقاله به6 خطر واریس پا میپردازیم:

1.تورم پا

یکی از خطرات واریس پا تورم پاها می باشد. با فشار داخل رگها ، مایعات خون می تواند به بافتهای اطراف نشت کند و تورم ایجاد کند. علائم تورم می تواند شامل احساس فشار در پوست شما ، یا ایجاد حس درد در پوست پس از درآوردن جوراب یا کفش باشد. در موارد شدیدتر ، ممکن است کفش شما متناسب نباشد و پای شما بسیار متورم شود. این علائم ممکن است با بالا بردن پا و استفاده از جوراب های الاستیک مخصوص به نام جوراب های فشاری بهبود یابد. اگر تورم ادامه داشته باشد ، می تواند منجر به تغییراتی مانند سفت شدن یا تغییر رنگ پوست در پوست شود که برای جلوگیری از بروز آنها باید در اسرع وقت به پزشک قلب مراجعه کرد.

2.زخم های پوستی

همانطور که گفته شد واریس باعث تورم می شود که با گذشت زمان می تواند منجر به تغییرات و زخم های پوستی شود. وقتی این اتفاق می افتد ، احتمال بهبودی پوست حتی از جراحات جزئی نیز کم می شود. زیرا بافت متورم می تواند جریان مواد مغذی و اکسیژن را به بافت درگیر محدود کند ، که هر دو به طور معمول به روند بهبود کمک می کنند. تنش مداوم بر روی بافت ها می تواند از بهبودی نیز جلوگیری کرده و زخم های غیر قابل درمان ایجاد کند. کاهش تورم یک درمان اساسی برای این زخم های غیر قابل درمان است که با مراجعه به متخصص قلب امکان پذیر است.

خطرات واریس پا

3.عفونت پوست

 وقتی بافت ها از تورم کشیده می شوند ، این امر در دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت تداخل ایجاد می کند. باکتری هایی که به طور طبیعی روی پوست ما وجود دارند می توانند وارد بدن شوند و باعث ایجاد عفونت پوستی به نام سلولیت شوند. تورم ممکن است افزایش یابد و به طور کلی یک منطقه قرمز و دردناک شود. برای درمان عفونت های پوستی دارو لازم است. کاهش تورم همچنین می تواند به رفع عفونت کمک کند.

4.خونریزی

 مقدار خون بیشتر از حد طبیعی در رگ های واریسی وجود دارد که درست در زیر سطح پوست است. اگر ورید زده شود یا بریده شود ، ممکن است مقدار قابل توجهی خونریزی داشته باشد بیش از آنچه که انتظار دارید یا  اگر پوست بریده نشده باشد ، ممکن است کبودی مشخصی حاصل شود. در صورت بزرگ بودن آسیب ممکن است خونریزی بیش از حد طبیعی طول بکشد.این مورد بسیار خطرناک است و میتواند جان شخص را به خطر بیندازد. از این رو درمان به موقع واریس توسط متخصص قلب از اهمیت بالایی برخوردار است.

5.ترومبوفلبیت (لخته شدن خون در رگ واریسی)

از دیگر خطرات واریس پا میتوان به احتمال لخته شدن خون در ورید واریسی اشاره کرد. احتمال لخته شدن خون در ورید واریسی بیشتر است. حداکثر 3٪ از افراد مبتلا به واریس دچار لخته شدن خون می شوند. این ناحیه دردناک می شود ، در اثر لمس گرم می شود و سیاهرگ می تواند سخت شود.

6.ترومبوز ورید عمقی

 گاهی اوقات ، در حدود 25٪ از افرادی که دچار لخته شدن خون در رگهای واریسی می شوند ، لخته ها در رگهای عمیق تر ایجاد می شوند . ترومبوز ورید عمقی یک بیماری پزشکی جدی است که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد. پا می تواند متورم ، گرم ، قرمز و دردناک باشد. بزرگترین خطر این است که ممکن است بخشی یا کل لخته خون از بین رفته و به ریه ها منتقل شود و باعث ایجاد وضعیت تهدید کننده زندگی به نام آمبولی ریوی شود.

اگر واریس دارید و دردناک است ، با پزشک قلب خود صحبت کنید. اگر ورید واریسی یا پای متورم دارید که لمس آن دردناک ، قرمز و گرم است ، لطفاً سریعاً به پزشک قلب مراجعه کنید تا از نظر وجود ترومبوز ورید عمقی ارزیابی شود. به یاد داشته باشید ، برای انجام درمان واریس ممکن است لزوماً نیازی به جراحی نباشد. امروزه گزینه های کم تهاجمی وجود دارد. روش های جراحی در دسترس است که ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک قلب و عروق خود صحبت کنید.

واریس می تواند چیزی بیش از یک مسئله ساده باشد.

رگهای واریسی رگهای برآمده و پیچ خورده ای هستند که درست در زیر پوست دیده می شوند. این رگ ها معمولاً روی پاها دیده می شوند و در حدود 30٪ از افراد وجود دارند. بعضی اوقات ، آنها فقط مسئله زیبایی هستند که اتفاق می افتد و به صورت خطوط قرمز یا آبی در یک الگوی بد ظاهر شود. رگهای واریسی متفاوت هستند و عمدتاً رگ های واریسی می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی تری شود و اگر واریس دردناک است ، مهم است که آنها را نادیده نگیرید و در اسرع وقت تحت نظر پزشک قلب و عروق قرار بگیرید.

برای درمان واریس چه باید کرد؟

خطرات واریس پا

برای درمان زودهنگام واریس پا و جلوگیری از پیشرفت آن و پیدایش خطرات باید در اسرع وقت به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد.پزشک با بررسی رگ های واریسی شما درمانی را برایتان در نظر میگیرد که میتواند از بروز هرگونه عوارض خطرناکی همچون آمبولی،خونریزی و سکته قلبی جلوگیری شود.پس اگر به این رگ ها مبتلا هستید جهت نجات سلامت و جان خود بدون اتلاف وقت زمانی را برای مراجعه به پزشک قلب در نظر بگیرید.

کلینیک قلب دکترتپش با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.جهت نوبت گیری کلیک کنید.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید