کلینیک قلب
دکتر تپش

درمان خانگی فشارخون بالا

درمان خانگی فشارخون بالا

اگر شما مبتلا به فشارخون بالا هستید و با نگرانی در حال جست و جو کردن سایت ها به منظور یافتن درمان فشارخون بالا می باشید ، باید به شما بگوییم که این جستجو دیگر تمام شده و به نتیجه رسیده اید، چرا که ما در اینجا 14 روش موثر در درمان خانگی فشارخون بالا را ارائه می دهیم و شما با رعایت این موارد دیگر نیازی به صرف هزینه های هنگفت و مصرف داروهای بی تاثیر ندارید.همانطور که می دانید فشارخون به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود . فشارخون اولیه علت مشخصی ندارد و بیشتر تحت تاثیر عوامل وراثتی و محیطی می باشد و حدود 95 درصد از افراد مبتلا به این نوع از فشارخون می باشند . اگر از مراجعه ی مکرر به کلینیک های مختلف خسته شده اید و یا توانایی خروج از منزل به منظور مراجعه به پزشک را ندارید ، ما با ارائه درمان خانگی فشار بالا به شما کمک می کنیم تا در منزل فشارخون بالا را کنترل کرده و از عوارض آن جلوگیری کنید .

فشار خون چیست ؟

درمان خانگی فشارخون بالا

فشارخون بالا یک بیماریست که در آن فشارخون از حد طبیعی و نرمال 12 به روی 8 بالاتر می رود. این بیماری در 95 درصد دلیل مشخصی ندارد و چون علائم مشخص و بارزی ندارد ، قاتل بی صدا شناخته می شود .

اما با این وجود ، فشارخون بسیار بالا و در حد خطر ، علائمی مانند سرگیجه ، سردرد ، تپش قلب، گیجی ، احساس زنگ زدن در گوش ، ضربان قلب نامنظم را دارد .

مقدار طبیعی فشارخون 12 روی 8 می باشد .فشارخون 13.9 روی 8.9 مرحله پیش از فشارخون بالا و فشارخون 14 روی 9 نشان دهنده ابتلا به فشارخون بالا می باشد .

این نوع از فشارخون را می توان با استفاده از درمان خانگی فشار خون بالا ، تحت کنترل قرار داد و با استفاده از کنترل های دارویی ، ورزش و تغییر سبک زندگی ، از عوارش ناشی از آن جلوگیری کرد .

اما فشارخون ثانویه ، فشارخونی است که علت ثانویه ای در بروز آن نقش داشته و با استفاده از درمان قطعی فشارخون بالا می توان آن را به صورت قطعی درمان کرد .

به عنوان مثال عواملی مثل تنگی شریان آئورت ، اختلالات هورمونی و بیماری های کلیوی موجب بروز فشارخون ثانویه می شود و در صورت عدم تشخیص و درمان ، موجب عوارضی نظیر حمله قلبی و نارسایی کلیوی می شود . بنا براین این نوع از فشارخون احتیاج به درمان قطعی فشارخون بالا دارد .

اما در صورت ابتلا به فشارخون اولیه ، شما می توانید این مشکل را با درمان خانگی فشارخون بالا تا حد بسیار بالایی کنترل کنید و از بروز مشکلات قلبی عروقی مخصوصا در این شرایط ، جلوگیری کنید .

 

درمان فشارخون بالا در منزل

همان گونه که می دانید بیماری فشارخون بالا از جمله ناراحتی‌هایی به شمار می‌روند که بسیاری از افراد پیر، جوان و میانسال با آن درگیر هستند. فشارخون بالا معمولاً به علت یک بیماری زمینه‌ای، مصرف برخی از داروها، چاقی، عوامل ژنتیکی، استرس و سبک اشتباه زندگی به وجود می‌آید.

این بیماری ممکن است خطرات زیادی را برای جسم به وجود آورد. به همین سبب باید در اولین فرصت به بهترین دکتر فوق تخصص فشار خون مراجعه نمود و تحت نظر او شروع به مصرف دارو نمود. در کنار این داروها، شما می‌توانید اقدام به درمان فشار خون بالا در خانه نموده و سلامتی را به جسم و جان خود هدیه دهید.

  • ورزش

پزشکان عقیده دارند انجام ورزش به صورت روزانه و مداوم، یکی از بهترین روش‌‌های درمان فشار خون بالا در خانه است. کافی است در طول روز تنها 30 دقیقه به ورزش‌هایی مانند پیاده روی بپردازید. آن‌گاه خواهید دید که فشارخون شما به آرامی رو به کاهش گذاشته و شما دوباره سلامتی خود را به دست آورده‌اید.

  • کاهش مصرف نمک و سدیم

اگر می‌خواهید از فشارخون بالا در امان بمانید و همواره سلامت سیستم قلب خود را حفظ کنید، از مصرف نمک و سدیم دوری کنید. به خصوص این که اگر فشارخون بالایی دارید، هرگز از غذاهای فرآوری شده و شور استفاده نکنید.

شما می‌توانید با تغییر عادت‌های غذایی خود، به جسم خود فرصتی طلایی برای سلامتی را هدیه دهید. شما باید همواره از مواد غذایی سالم و کم نمک استفاده کنید تا فشارخون شما همیشه در حالت طبیعی بماند.

درمان خانگی فشارخون بالا

  • قطع مصرف نوشیدنی‌های الکلی

بر اساس تحقیقاتی که در طول سال‌های اخیر صورت پذیرفت، این نتایج به دست آمد که مصرف نوشیدنی‌های الکلی، تاثیر مستقیمی با بالا رفتن فشارخون دارد. در واقع 16 درصد از بیمارانی که در سراسر جهان به فشارخون بالا مبتلا هستند، از نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کنند. بنابراین اگر سلامتی شما برای خودتان مهم است، سعی کنید با هر شیوه‌ای که برای شما امکان دارد، مصرف الکل را کاهش داده و در نهایت آن را به کلی قطع کنید.

  • مصرف غذاهای حاوی ماده معدنی پتاسیم

همان گونه که می‌دانید، پتاسیم یکی از بهترین مواد معدنی است که شما می‌توانید توسط آن سدیم اضافی بدن خود را از بین برده و هر گونه فشار اضافه ای که بر روی عروق خونی شما وجود دارد کاهش دهید.

این روزها بسیاری از ما در برنامه غذایی روزانه خود از مواد غذایی فرآوری شده استفاده می‌کنیم و این مواد، پتاسیم چندان زیادی ندارند. بنابراین سعی کنید در برنامه غذایی خود از سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات، ماهی، حبوبات و آجیل‌ها استفاده کنید تا پتاسیم مورد نیاز بدن شما برای جلوگیری از افزایش فشارخون بالا تامین شود.

  • کاهش مصرف کافئین

یکی دیگر از بهترین روش‌های درمان فشارخون بالا در خانه، کاهش میزان مصرف کافئینی است که در طول روز میل می‌کنید. پزشکان عقیده دارند مصرف کافئین، باعث شدید شدن ضربان قلب شده و فشارخون شما را به سرعت افزایش می‌دهد. در واقع کسانی که به صورت مداوم از نوشیدنی‌هایی مانند قهوه یا چای استفاده می‌کنند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشارخون بالا قرار دارند.

  • مدیریت استرس

ما در حال حاضر، در عصر و دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نمی‌توان از استرس فرار کرد. هر چقدر هم بخواهیم زندگی آرامی برای خود بسازیم، باز هم عوامل بسیار زیادی وجود دارند که باعث ایجاد استرس برای ما می‌شوند. استرس یکی از مهم‌ترین عواملی است که به صورت مستقیم بر روی افزایش فشارخون تاثیر می‌گذارد.

بنابراین اگر می‌خوایهد سلامتی جسم خود را حفظ کرده و به درمان فشار خون بالا در خانه بپردازید، حتماً باید مدیریت آن را یاد بگیرید. شما می‌توانید مدیتیشن کنید، به ورزش یوگا بپردازید و یا با گوش دادن به یک موزیک آرام، استرس را از خود دور کرده و در نهایت فشار خود خود را کاهش دهید.

  • شکلات تلخ یا کاکائو

یکی از بهترین روش‌های درمان فشار خون بالا در خانه، مصرف شکلات تلخ یا کاکائو است. پژوهش‌های دانشمندان نشان دهنده آن است که در ساختار کاکائو و شکلات، مقادیر فراوانی از فلاونوئید‌ها وجود دارد.

وجود چنین ماده‌ای در جسم ما، موجب گشاد شدن رگ‌های خون شده و در نهایت مشاهده خواهید کرد که فشارخون شما را به خوبی کاهش می‌دهد. البته برای آن که بتوانید به خوبی از فواید این ماده ارزشمند برخوردار شوید، حتماً از پودر کاکائوی استفاده کنید که غیر قلیایی است و در ترکیبات آن قند اضافه وجود ندارد.

  • کاهش وزن

بدون شک یکی از موثرترین روش‌های درمان فشارخون بالا در خانه، کاهش وزن است. همان گونه که همواره گفته‌اند و شنیده‌ایم، چاقی مادر همه بیماری‌هایی است که ما در زندگی به آن مبتلا می‌شویم. بنابراین اگر می‌خواهید سلامتی جسم خود را حفظ کرده، عمر طولانی داشته باشید و از بیماری‌هایی مانند فشارخون در امان بمانید، حتماً با روش‌های استاندارد و مناسب، اقدام به کاهش وزن خود نمایید.

  • عدم مصرف دخانیات و سیگار

برای درمان فشار خون بالا در خانه، باید مصرف سیگار و دخانیات را به کلی کنار بگذارید. اعتیاد به سیگار یکی از رفتارهای پرخطری است که این روزها بسیاری از انسان‌ها آن را انجام می‌دهند. سیگار یکی از ریشه‌های اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی و مشکلات فشارخون است.

مواد شیمیایی که در ترکیبات تنباکو وجود دارند، باعث آسیب به عروق خونی شده و سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد. بنابراین نه تنها برای کاهش فشارخون، بلکه برای سلامتی کامل جسمی خود، مصرف سیگار را کنار بگذارید. شما می‌توانید عادت‌های سالمی برای خود ایجاد نموده و آن‌ها را به جای مصرف سیگار قرار دهید.

درمان خانگی فشارخون بالا

  • مصرف نمک‌ پتاسیم به جای نمک سدیم

استفاده از خوراکی‌ها و لبنیاتی که در آن‌ها به جای نمک سدیم، از نمک پتاسیم استفاده شده، برای کاهش فشارخون بسیار مفید است. البته قبل از شروع به مصرف نمک‌های حاوی پتاسیم که واقعاً در طولانی مدت فشارخون را کاهش می‌دهند، با متخصص قلب مشورت کنید.

کنترل و درمان فشارخون بالا با تغییر سبک زندگی و رعایت عادات غذایی سالم همانند جلوگیری از مصرف سیگار ، محدودیت مصرف نمک ، عدم استفاده از غذاهای چرب و استفاده از رژیم غذایی حاوی سبزیجات و غلات و میوه ها و ورزش های هوازی مثل شنا ، پیاده روی ، کاهش استرس و سطح کلسترول بد در خون ممکن می باشد.

لازم است بدانید استفاده از رژیم غذایی سالم می تواند تاثیر شگرفی بر فشارخون بگذارد و جزو درمان خانگی فشار خون محسوب می شود .

  • قطع مصرف نوشیدنی‌های الکلی و مصرف غذاهای حاوی ماده معدنی پتاسیم

این روزها در عصر و زمانی زندگی می‌کنیم که فشارخون، به عنوان مشکل اصلی بسیاری از انسان‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود. هر چند داروهای موثری وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان فشارخون را کنترل نمود، اما از درمان‌های خانگی نیز نباید غافل شد.

شما باید همزمان با مراجعه به پزشک و مصرف دارو، سبک زندگی خود را نیز عوض کرده و از مواد غذایی سالم استفاده کنید. با ما همراه باشید تا شما را با روش‌های درمان فشار خون بالا در خانه آشنا کنیم.

  • استفاده از آب ریحان

آب ریحان را بگیرید و به همان نسبت به آن عسل اضافه کنید و هرروز صبح ناشتا بنوشید .

درمان خانگی فشارخون بالا

  • نوشیدن آب

نوشیدن آب به طور روزانه 8 لیوان ، می تواند فشارخون بالای شما و سایر مشکلات را کنترل کرده و به کاهش وزن کمک کند .

  • استفاده از برنج قهوه ای

این ماده غذایی فشارخون را پایین آورده و خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش می دهد .

  • مصرف بادام

شما می توانید بادام را یک شب تا صبح بخیسانید و روز بعد از آن خمیر بادام تهیه کنید و روزانه میل کنید . همچنین می توانید شیربادام نیز میل کنید .

  • کاکائو خام

کاکائو خام منبعی از فلاونوئیدها بوده و به عنوان درمان خانگی فشار خون بالا شناخته میشود. مصرف این ماده‌ی خوراکی از بدن در برابر فشار خون بالا محافظت میکند.

درمان خانگی فشارخون بالا

 

اگر با استفاده از موارد ذکر شده در درمان خانگی فشارخون بالا و تغییر سبک زندگی و ورزش ، موفق به کنترل فشارخون نشدید و حس کردید این بیماری در حال تشدید است و علائمی همانند نامنظمی ضربان قلب و تپش قلب را تجربه کردید ، به کلینیک قلب دکتر تپش مراجعه کنید تا بررسی های لازم در مورد مشکل شما صورت گیرد .

گیاهان قاتل فشار خون بالا

در قسمت‌های قبل انواع روش‌های درمان در منزل فشار خون بالا را به شما عزیزان معرفی کردیم؛ همچنین در مورد پایین آوردن فشار خون با آبلیمو برای شما صحبت کردیم. در این قسمت قصد داریم شما را با 8 گیاه شگفت انگیز آشنا کنیم که سال‌هاست از آن‌ها به عنوان قاتل فشار خون بالا یاد می‌شود.؛ خوشحال می‌شویم اگر همچنان با ما همراه باشید:

  • ریحان شیرین

ریحان یکی از گیاهانی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و برای سلامتی جسم ما بسیار مفید و موثر است. یکی از آنتی اکسیدان‌های ریحان، اوژنول نام دارد که بر اساس تحقیقات دانشمندان، به عنوان یک مسدود کننده کانال کلسیم شناخته شده و باعث کاهش فشارخون ‌می‌گردد.

به طور کلی مسدود کننده‌های کانال کلسیم، از وارد شدن این ماده به قلب و سلول‌های شریانی جلوگیری می‌کند. به این صورت، رگ‌های خونی می‌توانند استراحت کرده و فشارخون به آرامی کاهش پیدا می‌کند.

  • جعفری

جعفری یکی از گیاهان محبوبی است که ما در هنگام پخت بسیاری از غذاهای خود از آن استفاده می‌کنیم. در ترکیبات گیاه جعفری مقادیر فراوانی از ویتامین C و کاروتنوئیدهای رژیمی وجود دارد که آن را به عنوان قاتل فشار خون بالا در میان سایر گیاهان مطرح کرده است. جعفری نیز مانند ریحان، عملکردی شبیه یک مسدود کننده کانال کلسیم دارد و در نهایت باعث کاهش فشارخون می‌شود.

  • آویشن

آویشن یکی از گیاهان و ادویه‌های معطری است که ما از آن برای طعم دار کردن بسیاری از غذاهای خود استفاده می‌کنیم. اگر بخواهیم به یکی از ترکیبات ارزشمند آویشن که نقش مهمی در کاهش فشارخون دارد اشاره کنیم، بدون شک از اسید رزمارینیک نام خواهیم برد.‌ این ماده مولکول‌هایی که باعث باریک شدن رگ‌های خونی می‌شوند را مهار کرده و به این صورت مانند یک قاتل فشار خون بالا عمل می‌کند.

  • زنجبیل

شما می توانید برای کاهش فشارخون بالا ، از زنجبیل استفاده کنید .

برای آن که بتوانید اقدام به درمان خانگی فشار خون زیاد نمایید، از مصرف زنجبیل غافل نشوید.‌ زنجبیل قرن‌های بسیار زیادی است که توسط مردم کشورهای مختلف کره زمین برای درمان بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، کلسترول و بسیاری از بیماری‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ زنجبیل به عنوان یکی از گیاهان و ادویه‌های معطر است که استفاده از آن در غذاها و نوشیدنی‌های گرم مانند چای، عطر و طعم دیگری به آن‌ها بخشیده و برای جسم نیز مفید است.

  • دارچین

دارچین ، ادویه ایست با طبع گرم که در درمان فشار خون بالا موثر می باشد . مصرف این ادویه نیز همانند دیگر ادویه ها باید به صورت روزانه و مداوم باشد تا تاثیر این ماده بر درمان فشارخون بالا دیده شود. همچنین می توان از چوب آن در دمنوش ها و از پودر آن در غذاها و تهیه نان استفاده کرد .دارچین یکی از ادویه‌های معطر و خوشبویی است که ما قرن‌هاست از آن برای پخت و پز بسیاری از مواد غذایی خود بهره‌مند می‌شویم. طب سنتی قرن‌هاست به این موضوع اعتقاد دارد که دارچین تاثیر بسیار خوبی برای درمان بیماری‌های قلبی و به خصوص کاهش فشارخون دارد. تنها کافی است 12 هفته به صورت مرتب از دارچین در غذاها یا نوشیدنی های خود مانند چای استفاده کنید تا از تاثیرات شگفت انگیز آن به عنوان قاتل فشار خون بالا برخوردار شوید.

از دیگر ادویه ها و گیاهان موثر در درمان فشارخون بالا می توان به هل ، زالزالک و اسطوخودوس اشاره کرد .

  • زردچوبه

این ماده از درمان های گیاهی فشارخون بالا بوده و میتواند نقش بسزایی در کاهش فشارخون دارد .

درمان خانگی فشارخون بالا

 

  • مصرف سیر

اگر در برنامه غذایی شما مصرف سیر گنجانده شده است ، پس چرا نگران فشارخونتان هستید ؟ این میوه تاثیراتی جادویی بر وضعیت سلامت قلب و کاهش فشارخون شما می گذارد . شما می توانید دوحبه سیر را بکوبید و ببلعید و یا اینکه سیر را به صورت خام استفاده کنید .

حیف است از گیاهانی که به عنوان قاتل فشار خون بالا معرفی شده‌اند سخن بگوییم و در میان آن‌ها به نام سیر اشاره نکنیم. فشارخون بالا یکی از بیماری‌هایی است که به سیستم قلب مربوط است و سیر یکی از مواد عادی و مفید برای سلامت قلب است. در ترکیبات سیر گوگردهایی مانند آلیسین وجود دارد که موجب گشاد شدن عروق خونی شده و فشارخون را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. برای برخورداری از خواص شفابخش سیر، حتماً آن را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

درمان خانگی فشارخون بالا

  • مصرف از کرفس و تخم کرفس

اگر خودتان یا افرادی در منزل به فشارخون بالا مبتلا هستید ، روزانه یک لیوان آب کرفس بنوشید . تاثیر این گیاه بر کاهش فشارخون باورنکردنی است .

در ترکیبات تخم کرفس، مواد معدنی ارزشمندی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلسیم و مقادیر فراوانی از فیبر وجود دارد. تمامی این ترکیبات، به روند کاهش فشارخون در انسان کمک می‌کنند. به خصوص کسانی که در رژیم غذایی به سر می‌برند و باید مقادیر فراوانی از فیبر مصرف کنند، می‌توانند با مصرف تخم کرفس، هم فیبر مورد نیاز بدن خود را تامین کنند و هم فشارخون خود را کاهش دهند.

 

بهترین میوه های پایین آورنده فشار خون بالا

خوشبختانه طبیعت میوه‌های بسیار ارزشمند و بی نظیری در اختیار ما قرار داده است که از طریق آن‌ها می‌توانیم فشار خون خود را تا حدود زیادی کاهش دهیم. در ادامه مطلب شما را با برخی از بهترین میوه های پایین آورنده فشار خون آشنا می‌کنیم:

  • میوه‌های خانواده مرکبات

در میان لیست میوه های پایین آورنده فشار خون، اولین چیزی که به چشم ما می‌خورد، مرکباتی مانند گریپ فروت، پرتقال و لیمو به چشم می‌خورند.‌ در ترکیبات این میوه‌ها مقادیر فراوانی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی وجود دارند که نه تنها فشار خون را کاهش می‌دهد، بلکه سلامت قلب را نیز به همراه دارد. البته فراموش نکنید که برای عدم تداخل گریپ فروت با داروهای فشار خون شما، حتماً قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

  • توت

توت‌ها یکی از بهترین میوه های پایین آورنده فشار خون به شمار می‌روند؛ چرا که در ترکیبات آن‌ها مقادیر فراوانی از آنتی اکسیدان‌هایی وجود دارد که تولید مولکول‌های محدود کننده عروق خونی را کاهش می‌دهد.‌ شما می‌توانید از توت تازه یا توت خشک در طول روز استفاده کرده و پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی، تعادل را در فشار خون خود احساس کنید.

  • هویج

هویج یکی از سبزیجات ارزشمندی است که سرشار از ترکیبات فنلی مانند اسید کلروژنیک، پی کوماریک و کافئیک است؛ بنابراین اگر شما هویج را به صورت خام یا پخته مصرف کنید، عروق خونی شما شل شده و اگر در آن‌ها التهابی وجود داشته باشد به کلی برطرف می‌شود.

بدین صورت مشاهده خواهید کرد که فشار خون شما به آرامی رو به کاهش است. هر چند هویج پخته نیز خواص فراوانی دارد، اما اگر می‌خواهید بیش از پیش از خواص ارزشمند آن برای پایین آوردن میزان فشار خون خود استفاده کنید، حتماً هویج را به شکل خام و رنده شده در سالادهای خود مصرف کنید.

  • موز

با مصرف میوه‌های خوش طعم و مزه‌ای مانند موز امکان پذیر است. یکی از مواد معدنی که در ترکیبات موز به وفور یافت می‌شود، پتاسیم است. همان گونه که می‌دانید پتاسیم یکی از مواد حیاتی و بسیار مهمی است که اثرات سدیم را کاهش داده و فشار خون بالا را درمان می‌کند. البته اگر شما دوست ندارید که همواره از موز استفاده کنید، می‌توانید مواد غذایی دیگری که دارای پتاسیم هستند را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

موز منبع پتاسیم است . علاوه بر این موز حاوی منیزیم و ویتامین ث می باشد . شما می توانید روزانه با مصرف یک عدد موز ، فشارخون خود را کنترل کنید.

شما می توانید در کنار موز از آب پرتغال ، سیب زمینی پخته ، اسفناج و کدو حلوایی استفاده کنید .

  • استفاده از سیب

به عنوان دیگر درمان فشارخون بالا به صورت خانگی می توان خوردن سیب را ذکر کرد . این ماده یکی از روش های سریع درمان فشارخون بالاست . به این صورت که هرکس برای جلوگیری از فشارخون بالا باید روزانه یک سیب میل کند .

  • لیمو و آب لیمو

شما می توانید برای درمان خانگی فشار خون ، هرروز از آب لیمو استفاده کنید ولی دقت کنید از شیرین کننده هایی مانند شکر استفاده نکنید . نوشیدن آب لیمو سطح فشارخون را به طرز شگرفی پایین می آورد .

پایین آوردن فشار خون با آبلیمو، یکی از روش‌های قدیمی و موثری است که توسط آن می‌توان فشارخون بالا را کاهش داد. حتی تحقیقات عملی پژوهشگران نیز نشان دهنده آن است که مصرف روزانه آبلیموی تازه، نقش مهمی در کاهش فشارخون افراد دارد. در ترکیبات آبلیمو، املاحی وجود دارند که باعث کاهش فشارخون می‌شوند.

علاوه بر این ترش بودن مزه آبلیمو و دارا بودن ماده‌ای به نام اسید سیتریک، تاثیر شگفت انگیزی در کاهش فوری فشارخون بالا ایفا می‌کند. چرا که این ماده باعث جذب دو ماده موثر برای کنترل فشارخون می‌شود؛ این دو ماده کلسیم و منیزیم نام دارند.

علاوه بر این در ترکیبات آبلیمو املاح مفیدی مانند پتاسیم و سدیم وجود دارند که اثربخشی آن‌ها در کاهش فشارخون کاملاً تایید شده است. شما می‌توانید در زمان‌هایی که احساس می‌کنید فشارخون شما افزایش پیدا کرده است، 1 الی 2 قاشق آبلیمو را با یک لیوان آب ترکیب نموده و سپس آن را میل کنید.

  • استفاده از آب نارگیل

آب نارگیل آب بدن را نگه می دارد . نوشیدن آب نارگیل به صورت روزانه می تواند فشارخون بالا را کنترل کند . علاوه بر این شما می توانید روغن نارگیل را جایگزین روغن های مختلف مثل روغن جامد که سلامت قلب را به خطر می اندازد ، کنید.

 

درمان خانگی فشارخون بالا

سخن پایانی

فشار خون بالا، یکی از بیماری‌های خاموشی است که این روزها میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان درگیر نموده است. این بیماری در برخی از مواقع به صورت خاموش در بدن انسان به وجود می‌آید و آسیب‌های فراوانی برای سلامتی انسان به همراه دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم همواره برای بررسی فشار خون خود به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید. در صورتی که پزشک تشخیص دهد میزان فشار خون شما از حد طبیعی بالاتر است، قطعاً داروهایی را برای شما تجویز خواهد نمود.

فراموش نکنید که مصرف این داروها بسیار حیاتی هستند؛ پس آن‌ها را به صورت منظم و سر ساعت مصرف کنید. در کنار این داروها، شما می‌توانید از روش‌های درمان خانگی فشارخون بالا نیز برخوردار شوید. تجربه نشان دهنده آن است که درمان‌های خانگی، تغییر سبک زندگی، ورزش و دوری از استرس، تاثیر بسیار خوبی در کاهش فشار خون بالای بیماران داشته‌اند.‌ پس برای سلامتی خودتان هم که شده، از درمان‌های پزشکی و خانگی فشار خون بالا غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید