×

بهترین روش چکاپ قلب

بهترین روش چکاپ قلب از زبان بهترین فوق تخصص قلب در کلینیک تخصصی فوق تخصصی دکتر تپش به شرح زیر می باشد:

بهترین روش چکاپ قلب

بهترین روش چکاپ قلب:  اکوکاردیوگرام

بهترین روش چکاپ قلب: الکتروکاردیوگرام (ECG یا EKG)

بهترین روش چکاپ قلب: اکوکاردیوگرافی از راه مری (TEE)

بهترین روش چکاپ : آنژیوگرافی با تشدید مغناطیسی قلب (MRA)

بهترین روش چکاپ قلب: سی تی اسکن قلب

بهترین روش چکاپ قلب: تست میز شیب

بهترین روش چکاپ : کاتتریزاسیون قلب (آنژیوگرام کرونر)

بهترین روش چکاپ : آزمایش استرس فارماکولوژیک

افراد مبتلا به بیماری قلبی و کسانی که مشکوک به ابتلا به بیماری قلبی می باشند ، لازم است برای تشخیص و بهبود آزمایشات و تست های زیادی تحت نظر متخصص قلب انجام دهند. چرا که بیماری قلبی قاتل خاموش افراد است و راهی جز چکاپ قلب برای اطمینان از سلامت قلب نیست.

اگر مشکلات قلبی دارید یا مشکوک به بیماری قلبی هستید ، پزشک قلب شما مجموعه ای از آزمایشات را تجویز کند. 

بنابراین با کلینیک تخصصی قلب و عروق دکتر تپش همراه باشید تا بهترین روش چکاپ را بدانید . البته توجه کنید که هر یک از راهکار های ارائه شده در این مطلب، جزء بهترین روش های چکاپ قلب و عروق می باشد و این پزشک شماست که برای شما بهترین روشی که بتواند مشکل شما را تشخیص دهد، تجویز می کند.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب دکتر تپش، سلامت قلب خود را زیر  نظر متخصصین مجرب و حاذق، تحت کنترل باشید و مراقبت کنید. هم چنین می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید .

انواع روش های چکاپ قلب و عروق

بهترین روش چکاپ :  اکوکاردیوگرام

بهترین روش چکاپ قلب

در این تست از امواج صوتی برای تولید تصاویر قلب شما استفاده می شود. این آزمایش به پزشك شما اجازه می دهد تا ببیند قلب شما چگونه می تپد و خون در قلب شما چگونه جریان دارد. از تصاویر اکوکاردیوگرام برای شناسایی مشکلات مختلف در عضله قلب و دریچه های قلب استفاده می شود.

بهترین روش چکاپ : الکتروکاردیوگرام (ECG یا EKG)

این تست فعالیت الکتریکی ضربان قلب را اندازه گیری می کند و اطلاعاتی مطابق موارد زیر را ارائه می دهد:

اطلاعات اول: ابتدا با اندازه گیری فواصل زمانی بر روی نوار قلب ، پزشک می تواند مدت زمان عبور موج الکتریکی از قلب تعیین کند. فهمیدن اینکه رفتن یک موج از یک قسمت قلب به قسمت دیگر چه مدت طول می کشد ، نشان می دهد فعالیت الکتریکی قلب شما طبیعی ، آهسته ، سریع یا نامنظم است.

اطلاعات دوم: از طریق اندازه گیری میزان فعالیت الکتریکی عبوری از عضله قلب ، متخصص قلب می تواند بفهمد که کدام یک از قسمت های قلب بزرگ شده و یا درست فعالیت نمی کنند.

بهترین روش چکاپ : اکوکاردیوگرافی از راه مری (TEE)

 از امواج صوتی با فرکانس بالا (سونوگرافی) برای تهیه تصاویر دقیق از قلب و عروق منتهی به آن استفاده می کند. مبدل اکو که امواج صوتی را برای TEE تولید می کند به یک لوله نازک متصل می شود که از دهان ، پایین گلو و مری عبور می کند .

بهترین روش چکاپ : ام آر آی قلب

بهترین روش چکاپ قلب

 در این روش از ترکیبی از فرکانس های رادیویی و رایانه برای تهیه تصاویر دقیق از اندام ها و ساختارهای بدن استفاده می شود. متخصص قلب موردنظر شما ممکن است MRI قلب را برای بررسی دریچه های اصلی قلب و عروق اصلی تجویز کند. همچنین می تواند بیماری عروق کرونر و میزان آسیب آن را تشخیص دهد. همچنین می تواند مشکلات قلبی را که از بدو تولد وجود دارد ارزیابی کند. این تست می تواند تومورها و سایر مشکلات را پیدا کند. متخصص قلب و عروق ممکن است این آزمایش را قبل از سایر اقداماتی مانند آنژیوپلاستی یا استنت رگ های کرونر و جراحی قلب تجویز کند.

بهترین روش چکاپ قلب: آنژیوگرافی با تشدید مغناطیسی قلب (MRA)

 این نوع خاصی از روش MRI است که برای ارزیابی رگهای خونی قلب شما استفاده می شود. در این روش به رگ شما ماده کنتراست تزریق می شود که به برجسته سازی جریان خون کمک می کند.

بهترین روش چکاپ : سی تی اسکن قلب

 در این روش تصویربرداری از دستگاه اشعه ایکس و کامپیوتر برای ایجاد تصاویر سه بعدی از قلب استفاده می شود. گاهی اوقات یک ماده رنگی به داخل ورید تزریق می شود تا عروق قلب شما نیز دیده شود. همچنین می توان از این راه برای یافتن مقدار کلسیم در عروق قلب شما استفاده کرد. کلسیم نشانگر بیماری عروق کرونر است.

بهترین روش چکاپ قلب: تست میز شیب

 فوق تخصص قلب شما را به دستگاه اندازه گیری فشار خون و ECG متصل می کند. در این تست شما را به یک میز می بندند که شما را از حالت خوابیده به حالت ایستاده متمایل می کند. این آزمایش برای تعیین اینکه آیا در حالت ایستاده افت فشار خون (افت فشار خون ارتواستاتیک) دارید یا سرعت نبض با تغییر وضعیت کاهش می یابد یا خیر ، استفاده می شود.

بهترین روش بررسی شرایط قلب: کاتتریزاسیون قلب (آنژیوگرام کرونر)

 برای این آزمایش ، پزشک شما یک کاتتر کوچک (لوله توخالی) را از طریق شریان بزرگ قسمت بالایی ساق پا یا گاهی مچ دست یا بازو به قلب شما هدایت می کند. رنگ از طریق کاتتر وارد می شود  و تصاویر اشعه ایکس متحرک هنگام عبور رنگ از عروق قلب و اتاق های قلب شما ساخته می شوند. این آزمایش جامع  تنگی عروق ، اندازه محفظه قلب ، میزان پمپاژ قلب شما ، و باز و بسته شدن دریچه ها ، و همچنین اندازه گیری فشار داخل اتاق قلب و عروق و رگها را انجام می دهد.

بهترین روش چکاپ قلب: آزمایش استرس فارماکولوژیک

 در این آزمایش، داروها از طریق وریدی در بازو برای گشاد شدن عروق تجویز می شوند که باعث افزایش ضربان قلب و جریان خون شما می شود. این آزمایش ممکن است در ترکیب با  اکوکاردیوگرافی یا MRI انجام شود.

 با استفاده از این تست، علت درد قفسه سینه ، تنگی نفس و ضعف، تشخیص انسداد عروق کرونر و بررسی خطرات حمله قلبی ارزیابی می شود.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک قلب دکتر تپش، سلامت قلب خود را زیر  نظر متخصصین مجرب و حاذق، تحت کنترل باشید و مراقبت کنید. هم چنین می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید