×

علائم سکته خفیف قلبی

رایج ترین علت مرگی که از کودکی تا به حال شنیده ایم سکته قلبی می باشد.دانستن علائم سکته خفیف قلبی و توجه به آن ها می تواند از وقوع اتفاقات تلخ جلوگیری کند. ما در این مقاله 9 علائم سکته خفیف قلبی مهم و حیاتی را مورد بررسی قرار می دهیم.امید است با مطالعه این مقاله و افزایش سطح آگاهی تان در مورد این اتفاق خاموش،شاهد حوادث ناگوار کمتری در این زمینه باشیم.

علائم سکته خفیف قلبی

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

فهرست مطالب

حمله قلبی خفیف چیست؟

9 علائم سکته خفیف قلبی

حالت تهوع

درد فک

عرق کردن

درد قفسه سینه

تورم مچ پا

درد بازوی چپ

سرفه مداوم

ضربان قلب نامنظم

خستگی

در هنگام وقوع سکته قلبی چه باید کرد؟

حمله قلبی خفیف چیست؟

حمله قلبی خفیف بر بخش نسبتاً کمی از عضله قلب تأثیر می گذارد و صدمه زیادی به قلب وارد نمی کند. دلیل آن این است که انسداد در شریان کرونر در یک شریان کوچک اتفاق می افتد که بخش کوچکی از عضله قلب را تأمین می کند. به طور کلی سکته قلبی خفیف جریان خون به قلب را مسدود نمی کند فقط مدت کوتاهی این جریان را کاهش می دهد.

این تصور غلط رایج است که حمله قلبی خفیف جدی نیست. حتی اگر ناحیه درگیر کوچک باشد ، سکته قلبی می تواند منجر به آسیب دائمی قلب و مشکلات تهدید کننده ای در زندگی شود که تا آخر عمر بر  کیفیت زندگیتان تأثیر می گذارد.  عدم توجه و درمان سکته قلبی خفیف عوارضی  از جمله نارسایی قلبی ، ضربان غیر طبیعی قلب، خطر حمله قلبی دوم و مشکلات دیگری را به بار می آورد.

9 علائم سکته خفیف قلبی

در این قسمت 9 علائم سکته قلبی خفیف را بررسی می کنیم. دانستن نشانه های سکته قلبی خفیف منجر به عملکرد زودهنگام شده و از بروز عوارض جبران ناپذیر جلوگیری می شود.

حالت تهوع

یکی از علائم سکته خفیف قلبی حالت تهوع است. وقتی کمی احساس تهوع می کنیم ، معمولاً فقط استراحت می کنیم و منتظر می مانیم که آن حس بگذرد. این یک علامت نسبتاً شایع است و معمولاً چیزی نیست که بیش از اندازه نگران آن نباشید. هرچند ، گاهی اوقات ، می تواند نشانه وجود مشکل جدی باشد.

علائم سکته خفیف قلبی

بیشتر افراد سعی می کنند حالت تهوع را جدی نگیرند و در بیشتر موارد  این کار درست می باشد. این عاقلانه است که بیش از حد شکایت نباشد. اگر احساس می کنید که این حس بیش از حد است ، باید به آن توجه کنید ، به ویژه هنگامی که نشانه های سکته قلبی خفیف دیگری وجود دارد. کمک سریع می تواند به معنای واقعی کلمه تفاوت زندگی و مرگ باشد.

درد فک

یکی دیگر از علائم سکته قلبی خفیف درد فک می باشد. فکهای ما در واقع کارهای زیادی را در طول روز انجام می دهند. اینها نه تنها به ما در غذا خوردن كمك می كنند بلكه می توانند به ما در گفتگو نیز كمك كنند. بسته به میزان فعال بودن ما ، عضلات فک می توانند شروع به درد کنند  و معمولاً به سرعت از بین میرود. اما اگر شدید و طولانی شد می تواند علائم سکته قلبی خفیف باشد.

علائم سکته خفیف قلبی

درد ناشی از حمله قلبی خفیف به طور کلی در ناحیه قفسه سینه آغاز می شود. این درد می تواند به سمت فک گسترش یابد ، در حالی که ناحیه گلو نیز می تواند بسیار دردناک شود. اگر چنین علامتی را تجربه کرده اید ، دیگر نباید  در معالجه توسط فوریت های پزشکی وقت خود را تلف کنید.

عرق کردن

هنگامی که عرق روی پوست ایجاد می شود و بعد از مدتی تبخیر می شود ، گرما را از بدن دور میکند. این به ما کمک می کند تا دمای بدن خود را تنظیم کنیم و از گرمای بیش از حد ما جلوگیری می کند.

علائم سکته خفیف قلبی

عرق کردن معمولاً نشانه گرم بودن است، اما می تواند نشانه بیمار بودن شما باشد. بیماری های مختلف می تواند باعث تعریق بیش از حد شود و حمله قلبی خفیف یکی از آنهاست. اگر عرق کردن همراه با علائم دیگری پدیدار شود ،ممکن است علائم سکته قلبی خفیف باشد.

درد قفسه سینه

شاید بارزترین علائم سکته قلبی خفیف ، درد قفسه سینه باشد.بیماران اغلب هنگام حمله ، به ناحیه قفسه سینه شان فشار و درد وارد می شود. این علامتی است که اغلب در حین حمله قلبی خفیف تجربه می شود.

علائم سکته خفیف قلبی

درد قفسه سینه همیشه در اثر حمله قلبی رخ نمیدهد اما اگر مدتی طول بکشد و شدت آن زیاد شود ، مطمئناً باید مراجعه به بهترین متخصص قلب و عروق را در اسرع وقت در نظر بگیرید.

کلینیک قلب دکتر تپش با دارا بودن انواع تست های تشخیصی و حاذق ترین پزشکان قلب و عروق ، شما را در رسیدن به قلبی سالم وزندگی آرام همراهی خواهد کرد.

شما می توانید جهت نوبت گیری از لینک های ارتباطی موجود در سایت استفاده نمایید.

تورم مچ پا

 یکی دیگر از علائم سکته قلبی خفیف تورم مچ پا می باشد. قلب باید بتواند خون را در پاها پمپ کند و دوباره بازگرداند.اگر این فرآیند به درستی انجام نشود خون در پاها جمع شده و موجب تورم در پاها می شود.

علائم سکته خفیف قلبی

درد بازوی چپ

تجربه درد در قسمت های مختلف بدن غیر معمول نیست. به طور مثال درد بازوی چپ میتواند نتیجه نشستن در یک موقعیت ناخوشایند و یا فرسودگی استخوان ها باشد. اما اگر این درد شدید و مداوم باشد گاهی اوقات می تواند علائم سکته خفیف قلبی باشد. این درد معمولاً از قفسه سینه شروع می شود و به سمت بازوها ادامه می یابد.اما گاهی اوقات درد تقریباً فقط در بازو مشاهده می شود.شما میبایست بدون اتلاف وقت به منظور تشخیص قطعی و صحیح به دکتر قلب خوب مراجعه کنید.

علائم سکته خفیف قلبی

سرفه مداوم

سرفه مداوم می تواند علائم سکته قلبی خفیف باشد.در حین حمله قلبی خفیف ، فشار خون بیمار کاهش می یابد و باعث بازگشت خون به ریه ها شود. نتیجه این اتفاق سرفه مداوم است که مخاطی صورتی یا سفید ایجاد می کند.

ضربان قلب نامنظم

قلب ما معمولاً  یا یک تعداد ضربان طبیعی می تپد.در واقع از دو ضربان تشکیل شده است ، در اولین ضربان خون در محفظه های اصلی پمپ می شود ، و سپس خون در ضربات دوم به همه ی بدن منتقل می شود. در افرادی که حمله قلبی خفیفی را تجربه می کنند ، به نظر می رسد قلبشان یک یا دو ضربان را از دست می دهد.

علائم سکته خفیف قلبی

این ممکن است گاهی اوقات حتی در افراد سالم اتفاق بیفتد ، خصوصاً وقتی که ما هیجان زده هستیم. اگر به طور مرتب این اتفاق بیفتد ، باید با یک دکتر قلب خوب مشورت کنید. فراموش نکنید که دریافت سریع کمک پزشکی به معنای واقعی کلمه می تواند زندگی شما را نجات دهد.به همین دلیل ضربان قلب نامنظم می تواند علائم سکته قلبی خفیف باشد.

خستگی

سلولهای ما برای ایجاد انرژی به اکسیژن احتیاج دارند. این اکسیژن به واسطه سیستم قلبی و عروقی در بدن تامین می شود. اگر این سیستم به همان اندازه که لازم است کار نکند ، بدن ما  فاقد اکسیژن مورد نیاز خود میشود. این به نوبه خود به این معنی خواهد بود که ما در تولید انرژی مشکل داریم.

علائم سکته خفیف قلبی

این امر باعث می شود كه حتی بعد از استراحت كاملاً احساس خستگی كنیم. به طور کلی این نشانه نارسایی قلبی است و می تواند منجر به حمله قلبی شود.

در هنگام وقوع سکته قلبی چه باید کرد؟

درد قفسه سینه که در بازوها ، گردن ، فک یا معده گسترش یابد،می تواند علائم سکته خفیف قلبی باشد. یکی دیگر از علائم اصلی حمله قلبی تنگی نفس ، حتی بدون درد قفسه سینه است. علائم دیگر شامل احساس تهوع ، عرق و سرگیجه است.

علائم سکته خفیف قلبی

اگر علائم حمله قلبی را تجربه کردید ، حتما در ابتدا با اورژانس و درادامه با بهترین متخصص قلب و عروق تماس بگیرید. در حالی که منتظر رسیدن پرسنل اورژانس هستید ، تا حد ممکن آرام باشید و لباس های تنگ به تن نداشته باشید. پرسنل اورژانس از شما میپرسند که آیا آسپرین در دسترس دارید، زیرا مصرف آن می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های قلبی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام ما شده و به صورت 24 ساعته با متخصص قلب در ارتباط باشید و سوالات خود را در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید